divendres, 26 de juny del 2009

Dinar al Celler de Can Roca

Finalment va arribar el dia! Després de molt de temps buscant un dia que ens anés bé, i que no fos diumenge ja que el restaurant està tancat, vam reservar taula al Celler de Can Roca. Inicialment érem cinc, després sis, més tard, vuit i finalment vam ser nou. Sort que era per afegir persones, perquè amb tantes modificacions crec que des del restaurant em devien maleïr més d'una vegada!

El dia 24, al voltant de la una del migdia sortíem de Sant Joan cap a Girona. A les dues vam arribar-hi. Entràrem, vam prendre seient i va començar al festí. Vam escollir el menú Festival format per 7 aperitius, 9 plats i 2 postres. Pel que fa als vins, vam optar per un Idig Riesling 04 Pfalz de A. Christmann i un P-3 04 de Dominio de Tares de la D.O Bierzo. El riesling va triomfar. El negre, potser li falta un pèl de repòs en ampolla. Per l'aperitiu, ens van oferir una copa de cava Albet i Noya.

Snacks

  • Cruixent de sèsam negre i grué de cacau: malgrat que el sèsam no em barrufa, combinat amb el cacau quedava ben integrat i bo.
  • Olives negres caramelitzades: ai si totes les olives negres fossin així!
  • Cruixent d'anxova: l'espina de l'anxova amb tempura de farina d'arròs. Boníssimes!
  • Cireres amb campari: no n'hi ha més?
  • Bombó de colomí amb Bristol Cream: curiós.
  • Navalles al pesto amb parmesà: destaca la suavitat de la navalla amb el gust més fort del parmesà.
  • Terrina de foie gras amb tòfona d'estiu: deliciós!
Menú

  • Sopa de cireres amb anguila: refrescant, ideal per a començar.
  • Ostres a la terra: el sabor pur del mar i de la terra.
  • Gamba, sorra de gamba i essència de gamba: les gambes a la brasa, molt bones!
  • Truita de caviar d'arengada: quina destresa per fer les mini-truites!
  • Escudella de bacallà: molt interessant. Un dels plats que més em va agradar.
  • Llobarro amb cítrics: plat mediterrani. Un altre dels més bons.
  • Xai amb pa amb tomàquet: un plat que no em va agradar. Reconec que no sóc devot del xai, i per mi, xaiejava.
  • Oca a la royal: el vull tornar a provar. Només el vaig tastar i tenia molt gust de foie i vaig pensar que el meu estómac no ho aguantaria. La revetlla de Sant Joan i el cansament dels darrers dies m'estaven passant factura, justament aquest dia! Ja és mala sort, el primer dia del celler i jo K.O.!
  • Albergínia a la brasa confitada amb mantega i caramel: la màquina de vapor! Molt curiosa la presentació i el plat molt bo.
  • Cromatisme verd: amanida de cogombre i meló amb candys de chartreusse. Molt refrescant.
  • Albercoc caramel·litzat: un dels plats més espectaculars. Un trompe l'oeil impressionant i molt bo.
En resum, un gran dinar. I un lloc on penso repetir (a l'octubre?). Això sí, espero que el meu estómac estigui en millors condicions aquell dia... Ah! I pels que s'estiguin preguntant el preu: 150 euros. 125 del menú, més 25 euros de vins, cafès, aigües i propina. No és econòmic però he pagat alguns menús de 10 euros que he trobat molt més cars.

1 comentari:

lacapblanc ha dit...

Que bé que et cuides, tiu...
M'apunto a l'octubre!!

Al Ripollès pujaré a l'agost!
Que el dia 10 marxo cap a l'Argentina un meset...
Ja rebràs notícies