dilluns, 27 d’abril del 2009

Sant Joan - Sant Pau de Segúries .- Resclusanys - La Vall del Bac - Llongarriu - Capsacosta - Sant Pau - Sant Joan

Aquest cap de setmana vaig fer una nova ruta del centre BTT: la número 5. És un itinerari circular que segons el tríptic del centre té 30 km. i es pot fer amb 3 hores i 30 minuts. Vaig sortir de Sant Joan i vaig anar fins a Sant Pau per carretera. Allà vaig ser incapaç de trobar cap senyal que indiqués la sortida de la ruta i vaig anar a buscar directament el sender PR-C188 on sí que vaig trobar les primeres senyals. El temps acompanyava i vaig anar pujant cap al coll del Sitjar, coll de Canemar i de la Bau i, vaig arribar a Resclusanys. A partir d'aquí la pista baixa cap a Sant Andreu de Porreres. En tot aquest tram hi manquen senyals i durant una bona estona no vaig saber si anava pel camí correcte.

En arribar al coll del Triadú vaig estar una bona estona buscant el camí. Novament, mancaven senyals. Gràcies al mapa de l'Alpina de l'alta Garrotxa vaig encertar el camí i vaig arribar fins a Sant Miquel de la Torre i l'Hostal de la Vall del Bac. De baixada, però, i com no podia ser d'altra manera, vaig punxar. Aquell dia, semblava que els desastres m'anessin al darrera: anava tard, em vaig perdre (o em va fer perdre la mala senyalització), em vaig quedar sense aigua i a sobre, el cel s'anava tapant... A continuació la ruta continuava cap a Llongarriu i seguint una pista, vorejaves el Gra de Fajol i et dirigies cap al Diumal i Sant Pau de Segúries.

El darrer tram el vaig escurçar perquè no tenia aigua, feia tard i, estava fet pols. Així que vaig agafar la pista que puja fins el collet del Cortal de la carretera del Capsacosta. Tot seguit, parada a Sant Pau a carregar d'aigua i tram final fins a Sant Joan. En total, vaig fer 55 km. en unes 4 hores i 45 minuts, que inclouen la ruta, les parades per fer fotos i el temps perdut per mirar el mapa i buscar el camí correcte.


Podeu veure les fotos clicant aquí.
I us podeu descarregar el mapa i la descripció de les rutes del Centre BTT clicant aquí.