diumenge, 21 de setembre del 2008

El final de la marató

Avui hem arribat al final de la marató i quin final! Aprofitant que hem anat amb en David al Circuit de Catalunya a veure la DTM, a l'hora de dinar ens hem arribat fins a Granollers a la Fonda Europa. Ell ha menjat pop a la gallega i un filet de vedella al vi de missa i jo un carpaccio amb pinzellades de foie i mostassa i peus de porc farcits amb magret d'ànec i bolets. El carpaccio estava boníssim, era refrescant i a la vegada la mostassa i l'oli que l'acompanyaven li donaven un toc amarg i picant. Pel que fa als peus de porc era la primera vegada que en menjava i ara puc dir que no és una menja que m'entusiasmi. Eren bons però amb quedo amb el farciment de magret d'ànec i bolets; allò tan gelatinós no m'acaba de convèncer. Per beure hem demanat un vi de Bordeus que estava boníssim, un Château Croix-Mouton 2006 de Jean Philippe Janoueix amb un predomini de merlot i la resta cabernet franc i petit verdot; un vi equilibrat i sense estridències amb aromes de fruita madura.

Ha estat un bon punt i final a la marató grastronòmica. En total, entre el dimecres 3 i el diumenge 21 hem fet 15 àpats fora de casa amb un cost de 272,5 euros per persona. Cert és que he anat a menjar més dies al restaurant aquests dies però només compto aquells en què també hi havia en David perquè som els dos de la colla que ens vam comprometre a fer tots els àpats.

Al llarg d'aquests dies la marató ha patit canvis ja que alguns restaurants que volíem anar estaven tancats i ens hem vist obligats a tirar d'entrepans i embotits més d'un dia. Però no em queixo pas. Tant gaudeixo d'un sopar amb pa amb tomàquet i embotit, sempre i quan sigui bo, com d'un carpaccio o d'un filet, sempre i quan també sigui bo. Ah i per cert, encara que ho sembli, la Pizzeria i Can Peret no patrocinen tot i que ho podrien fer. M'explico. A can Peret fa 3 anys que hi anem a sopar cada dijous i a la pizzeria fa 15 anys que hi sopem els divendres. Demà matí em pesaré per veure el resultat, si m'he engreixat o no, tot i que potser més que pel menjar, m'hauré engreixat per l'alcohol. A la foto podeu veure el resum final de la marató.


P.D. M'he pesat i peso 77 quilos. Per tant, només m'he engreixat 500 gr. Tot i que a vegades aquestes coses necessiten el seu temps...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ostres, just quan es comença a animar la cosa, va i s'acaba la ruta.
Àlex, Àlex, haurem d'espavilar una mica...

Alex ha dit...

Noi és el què hi ha. A mi ja m'agradaria que continués, ni que fós pels llocs que tinc més a la vora: Cal Xesc de Gombrèn, Torres Petit de Manlleu, Ca l'Enric a la Vall de Bianya... però he d'estalviar que aviat toca anar cap a la Rioja i Ribera del Duero i allà a més a més del vi, també es menja molt bé!

Anònim ha dit...

Ui, Ui! ja espero amb il·lusió que vagis a laRioja i Ribera, dona dates.